Scheuermann Kifozu Nedir

Scheuermann kifozu, bir kemik ya da yumuşak doku patolojisine bağlı ortaya çıktığı düşünülen, radyolojik olarak 55 derecenin üzerinde olan yapısal kamburluktur. Ortaya çıkış sebebi bilimsel olarak henüz aydınlatılamamıştır. Omurlar dikdörtgen şekillerini kaybedip kama şeklini alır ve tedavi edilmemesi durumunda boy uzaması ile birlikte kifoz açısı artarak günlük yaşamı olumsuz etkilemeye başlar.

Scheuermann kifozunda omurgadaki açısal değişiklikler dışında sırt ve omuz kuşağında lokalize ağrı, çabuk yorulma, solunuma yönelik semptomlar da görülebilir. Bazı hastalarda kifoz artışına ılımlı bir skolyoz da eşlik edebilir. Scheuermann kifozu cinsiyet farkı olmadan 8-12 yaşlar arasında başlar. Adölesan dönemde %5-8 sıklıkta karşılaşılabilen bir hastalıktır.

Scheuermann Kifozu Nedir

Hatalı günlük yaşam alışkanlıkları ve kötü postüre bağlı kifozu olan bireylere dik durmaları söylendiğinde kambur duruşu düzeltip daha dik durabilirler fakat Scheuermann kifozu yani yapısal kifozu olan hastalar isteseler de kamburluğu tamamen düzeltemeyebilirler. Yapısal kifozun düzeltilmesi postüral kifoza göre daha zordur.

Scheuermann kifozu için terapi seçenekleri belirlenirken, klinik durum, yaş, maturasyon gibi birçok değişken göz önüne alınmalıdır. Kişi konservatif olarak Schroth metodu gibi omurgadaki açısal sapmalara yönelik düzeltici egzersizlerin ve solunum tekniklerinin bulunduğu fizyoterapi yöntemleri ve kişiye özel planlanmış düzeltici korselerden fayda görebilir. Egzersiz yaklaşımlarında birincil amaç açıların artmasını önlemek ve hastanın cerrahi sınırlara gelmesini önlemektir.

Fizyorama’da bireyin durumundaki tüm değişkenleri dikkate alarak kifoza yönelik ve kişiye özel oluşturduğumuz egzersiz programı uygulanır. Süreç ile ilgili detaylı bilgi için bize ulaşabilir, Fizyorama’nın Instagram sayfasını takip ederek skolyoz ve kifoz ile ilgili en güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Meryem Ünal